ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ
  • Αρχή
  • Το σχολείο μας
  • Άρθρα
  • Εκπαιδευτικό προσωπικό
  • Υποδομή
  • Νέα - Ανακοινώσεις
  • Δραστηριότητες
  • Σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία

Εκπαιδευτικό υλικό

  • Γυμνάσιο
    • Πρώτη Γυμνασίου
    • Δευτέρα Γυμνασίου
    • Τρίτη Γυμνασίου

Βιβλίο επισκεπτών

  • Αφήστε τα σχόλιά σας!

Πρόσφατα άρθρα

  • ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
  • ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΛΙΜΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΞΥΛΟΦΟΥΡΝΟΥ
  • Σχολικός Λαχανόκηπος
  • ΑΛΚΟΟΛ

 

  • Σύνδεση διαχειριστή
  • Εκτεταμένη διαχείριση

 

ΑΡΘΡΑ

ΤΑ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΗΠΟΥ, ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

postdateiconΠαρασκευή, 22 Ιούνιος 2018 08:37 | postdateiconΤελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 25 Ιούνιος 2018 08:01 | PDF | Εκτύπωση | E-mail

ΤΑ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΗΠΟΥ , ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.

 

Η φροντίδα των αρωματικών μας φυτών συνεχίστηκε και για το σχολικό έτος 2017-2018.

Για φέτος αποφασίσαμε να διακοσμήσουμε τον κήπο μας δημιουργώντας κάποιες ευχάριστες γωνιές με τα φυτά μας .Από κοντινά μας βουλκανιζατέρ συλλέξαμε αρκετά ελαστικά αυτοκινήτων και τα βάψαμε με ζωηρά και ευχάριστα χρώματα. Τα παιδιά με μεγάλη προθυμία βοήθησαν στη δράση αυτή.

Αφού στέγνωσαν τα χρώματα, τοποθετήσαμε σε τρεις διαφορετικούς χώρους τα βαμμένα ελαστικά και τα γεμίσαμε με χώμα και κοπριά. Την κατάλληλη εποχή φυτέψαμε τα αρωματικά μας φυτά όπως μέντα, θυμάρι, φασκόμηλο, βασιλικό και δυόσμο. Επίσης, φυτέψαμε τσάι στο χώρο που είχε ξεραθεί το παλιό.

Μέχρι στιγμής όλα μας τα φυτά είναι σε πολύ καλή κατάσταση και μεγαλώνουν.

Συλλέξαμε και πάλι την περσινή μας ρίγανη και την μοιράσαμε για χρήση στο μαγείρεμα. Όταν ωριμάσουν η μέντα , το τσάι και το φασκόμηλο θα τα μοιράσουμε επίσης, για να χρησιμοποιηθούν για παρασκευή αφεψημάτων.

Τονίσαμε για άλλη μια φορά την αξία των αρωματικών φυτών στη διατροφή και στην υγεία.

Θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε τα αρωματικά μας φυτά άσχετα με την υλοποίηση ή μη περιβαλλοντικών προγραμμάτων στο Σχολείο μας.

Φέτος είχαμε και μια ευγενική προσφορά από τον κ. Κατσαβό Γεώργιο. Μας προμήθευσε με δενδρύλλια ελιάς τα οποία φυτέψαμε στον κήπο μας και θα περιποιούμαστε τα επόμενα χρόνια. Τον ευχαριστούμε πολύ για αυτή του την κίνηση.

Ευελπιστούμε σε καλές σοδειές τα επόμενα χρόνια, ώστε να έχει το σχολείο μας ένα έξτρα εισόδημα, για να μπορεί να χρηματοδοτεί διάφορες δράσεις.

Ακολουθούν φωτογραφίες με τις φετινές μας δράσεις.


Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 18 άτομα από τα οποία 13 ήταν αγόρια και 5 ήταν κορίτσια.

Συντονιστής καθηγητής του προγράμματος ήταν ο κ. Πουρνάρας Ιωάννης και συμμετείχαν στο πρόγραμμα οι καθηγήτριες Ντάμπλια Χαρίκλεια και Πούλιου Χρυσοστόμη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧ. ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ - ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΦΥΤΑ

postdateiconΔευτέρα, 04 Απρίλιος 2016 09:45 | postdateiconΤελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 18 Μάιος 2016 09:33 | PDF | Εκτύπωση | E-mail

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ
ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΦΥΤΑ.

Μετά και την επιτυχημένη καλλιέργεια των μανιταριών, για τη νέα σχολική χρονιά α-
ποφασίσαμε να καλλιεργήσουμε αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά.
Αρωγοί σ' αυτή μας την προσπάθεια ήταν οι γονείς των μαθητών μας και το ευρύτε-
ρο κοινωνικό περιβάλλον. Με μεγάλη προθυμία ήρθαν και μας όργωσαν τον κήπο και στη
συνέχεια τον "πέρασαν" και με καλλιεργητή. Ανταποκρινόμενοι στο αίτημά μας για βιολογι-
κή λίπανση μας έφεραν και κοπριά χωνεμένη. Τα παιδιά, συγχρόνως, άρχισαν την έρευνα
στο διαδίκτυο και σε διάφορα βιβλία που έχουμε στο σχολείο.
Για καλή μας τύχη το Κ.Π.Ε. Κισσάβου-Ελασσόνας διοργάνωνε πρόγραμμα για τα
αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά στο οποίο δηλώσαμε αμέσως συμμετοχή. Πράγματι, η
παρακολούθηση αυτού του προγράμματος μας προσέφερε πολλές γνώσεις, ώστε να είμα-
στε εντελώς έτοιμοι για την καλλιέργεια. Την ίδια ημέρα και μετά την επιμόρφωσή μας στο
Κ.Π.Ε. επισκεφθήκαμε μια βιολογική καλλιέργεια τσαγιού του Ολύμπου και ρίγανης στο Δο-
μένικο Ελασσόνας. Ο καλλιεργητής πρόθυμα μας ενημέρωσε για τις καλλιέργειες και μας
δώρισε τα πρώτα φυτά.
Στον κήπο μας οι εργασίες συνεχίζονταν με σκάψιμο, ώστε να αφρατέψει το χώμα
και να καταπολεμήσουμε τα ζιζάνια.
Στην αρχή της άνοιξης όλα ήταν έτοιμα , για ν' αρχίσει η καλλιέργεια. Με τα ελάχιστα χρήματα που είχαμε αγοράσαμε φυτά δενδρολίβανου, ρίγανης και τσαγιού. Συγχρόνως, με
διάφορες χορηγίες κατορθώσαμε να συγκεντρώσουμε τον απαραίτητο αριθμό φυτών. Από
προηγούμενη καλλιέργεια διαθέταμε και λάστιχα ποτίσματος τα οποία στρώσαμε, ώστε να
είμαστε έτοιμοι για και για το πότισμα. Με μεγάλη χαρά, λοιπόν, όλοι μαζί αρχίσαμε το φύ-
τεμα και τη φροντίδα. Ελπίζουμε κι αυτή μας η καλλιέργεια να πάει καλά, όπως κι όλες οι
προηγούμενες!
Επειδή ο κήπος μας είναι αρκετά μεγάλος, αποφασίσαμε να ξανακαλλιεργήσουμε και
ορισμένα κηπευτικά. Φυτέψαμε, λοιπόν, ντοματιές, πιπεριές και αγγουριές. Ευελπιστούμε
να γευτούμε τους καρπούς τους πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς!

 

 

 

 

 

 

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΞΥΛΟΦΟΥΡΝΟΥ

postdateiconΔευτέρα, 23 Μάρτιος 2015 09:01 | postdateiconΤελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 26 Ιούνιος 2015 09:45 | PDF | Εκτύπωση | E-mail

 

« ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΞΥΛΟΦΟΥΡΝΟΥ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΓΗΣ
ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.»

 

 

 

Είμαστε τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας του Γ/σίου Αργυροπουλίου. Στο Γ/σιο φοιτούν μαθητές των χωριών Αργυροπουλίου, Δελερίων και Ροδιάς.
Σκοπός της εργασίας μας είναι να κατασκευάσουμε και να θέσουμε σε λει-
τουργία μόνο με υλικά της γης έναν παραδοσιακό ξυλόφουρνο στον αύλειο χώρο του σχολείου μας.

 

 

Κριτήρια επιλογής.

 

1.Το ενδιαφέρον των μαθητών για τον παραδοσιακό τρόπο ζωής των κατοίκων της
περιοχής. (Σε πάρα πολλά σπίτια υπάρχουν και λειτουργούν παραδοσιακοί ξυλό-
φουρνοι.)

2.Η ενημέρωση των νέων για τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας του παραδο-
σιακόυ ξυλόφουρνου.

 3.Η ανάγκη ενημέρωσης για τον τρόπο κατασκευής, καθώς αρχίζουν να εκλείπουν
οι παλιοί μάστορες.

 

 

Δράσεις.

 

1.Ενημέρωση καθηγητών και μαθητών από παλιούς μαστόρους για τον τρόπο
κατασκευής.

2.Ενημέρωση από νοικοκυρές που χρησιμοποιούν παραδοσιακό ξυλόφουρνο
για τον τρόπο λειτουργίας.

3.Εξεύρεση υλικών : παλαιών πυρότουβλων, πυρίμαχου χώματος (αργιλόχωμα).

4.Κατασκευή του φούρνου.

5.Λειτουργία.

 

 

Συμπεράσματα.

 

Επιλέχθηκε ο χώρος κατασκευής του φούρνου. Βρέθηκαν παραδοσιακά συμπαγή
πυρότουβλα από παλιά σπίτια. Οι μαθητές προμηθεύτηκαν από τη θέση Μαγούλα
των Δελερίων πυρόχωμα (αργιλόχωμα). Η βάση του φούρνου έγινε με υλικά δωρεά από γνωστή μάνδρα οικοδομικών υλικών στον Τύρναβο.
Η κατασκευή του φούρνου έγινε από τους υπεύθυνους καθηγητές του προγράμματος
και από τους μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας.
Ο φούρνος στο τέλος κάηκε για περισσότερες από 12 ώρες, για να αποκτήσει το χώ-
μα πυράντοχες ιδιότητες. Τέλος, δοκιμάστηκε σε ψήσιμο πίτας και κρέατος με άριστα
αποτελέσματα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

postcategoryiconΚατηγορία: Περιεχόμενο

Γυμνάσιο Αργυροπουλίου


ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ


postcategoryiconΚατηγορία: Περιεχόμενο

Σχολικός Λαχανόκηπος

postdateiconΠαρασκευή, 24 Οκτώβριος 2014 11:42 | postdateiconΤελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 25 Ιούνιος 2015 09:23 | PDF | Εκτύπωση | E-mail

ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ  ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ

 

Όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα και τη συμμετοχή της ομάδας των καθηγητών στο επιμορφωτικό πρόγραμμα που διοργάνωσε το Κ.Π.Ε Κισσάβου-Ελασσόνας με θέμα <<Δημιουργώντας τον Σχολικό μας Κήπο>>.

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ

Βασικός σκοπός της λειτουργίας ενός σχολικού κήπου είναι να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά στην καλλιέργεια φυτικών ειδών με πρακτικό και βιωματικό τρόπο , σε ένα περιβάλλον σχολικού κήπου όπου τα ίδια θα έχουν τη χαρά της δημιουργίας και διαμόρφωσής του.

Επιμέρους ενδεικτικοί στόχοι που επιδιώκουμε με τα παιδιά είναι οι παρακάτω:

  • Να αποκτήσουν στοιχειώδεις γνώσεις για τη δομή και τη διαμόρφωση ενός σχολικού κήπου.
  • Να αναγνωρίζουν βασικά είδη φυτών που τρώνε στην καθημερινότητά τους.
  • Να καλλιεργήσουν τα δικά τους φυτά σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους στις υπερυψωμένες πρασιές του κήπου.
  • Να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την ανάπτυξη των φυτών τους.
  • Να μπορούν να περιγράψουν τον τρόπο καλλιέργειας των φυτών του κήπου και τη φροντίδα που χρειάζονται ανάλογα με τις εποχές του έτους.
  • Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τις ασθένειες των φυτών και την καταπολέμησή τους χωρίς φυτοφάρμακα αλλά με σύγχρονους βιολογικούς τρόπους.
  • Να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της βιολογικής λίπανσης.
  • Να συζητήσουν και να ευαισθητοποιηθούν για το ρόλο των φυτών στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες.
  • Να συγκεντρώσουν συνταγές και να μαγειρέψουν τα δικά τους λαχανικά με υγιεινούς τρόπους.
  • Να συζητήσουν την ενεργειακή διαχείριση του κήπου τους καθώς και την εκμετάλλευση των προϊόντων του  ως ενεργειακών πόρων.
  • Να γράψουν κείμενα με τις εμπειρίες τους και τις εντυπώσεις τους  από τον σχολικό κήπο.

 

Ένας βιολογικός λαχανόκηπος μέσα στο καθημερινό σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα πεδίο έμπρακτων καθημερινών διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


ΩΡΑ  ΓΙΑ  ΔΡΑΣΗ

 

Το Σχολείο μας έχει μια τεράστια αυλή μεγάλο μέρος της οποίας είναι στρωμένο με τσιμέντο.Έχουμε όμως και αρκετό πράσινο. Στον ανθόκηπό μας έχουμε φυτέψει διάφορα πολυετή φυτά και δέντρα.

Στο τέλος της αυλής μας υπάρχει μια μεγάλη λωρίδα γης που είναι εντελώς ανεκμετάλλευτη. Εκεί αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το σχολικό μας λαχανόκηπο.

 




Έπρεπε όμως πρώτα να γίνει η κατάλληλη προετοιμασία του εδάφους.

Αποφασίσαμε να αφαιρέσουμε ένα επιφανειακό στρώμα εδάφους διότι ήταν γεμάτο πέτρες και μπάζα από την ανέγερση του σχολείου.

 

Με την αμέριστη συμπαράσταση και βοήθεια του Δήμου Τυρνάβου αφαιρέσαμε λοιπόν ένα στρώμα εδάφους και στη θέση του στρώσαμε το κατάλληλο χώμα(πιπιλιά).


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μεγάλη βοήθεια είχαμε από γονείς των μαθητών μας που με κέφι μας φρέζαραν το έδαφος και μας έφεραν και κοπριά για την λίπανσή του.

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά σε όλα αυτά τα στάδια βοηθούσαν με μεγάλη χαρά και ζήλο.


 

 

 


 

Δημιουργήσαμε τα παρτέρια και ήμασταν έτοιμοι για τη σπορά .


 


 



Διαλέξαμε, για αρχή ,να σπείρουμε σπανάκια , σέσκουλα , ρόκα και κρεμμυδάκια.


 



 

 



 

Συγχρόνως δημιουργήσαμε σπορεία με σέλινο , μαϊντανό και μαρουλάκια.

Επειδή δεν είχαμε έτοιμο θερμοκήπιο εκμεταλλευτήκαμε μια άδεια και προσήλια αίθουσα με νότιο προσανατολισμό κι εκεί περιποιηθήκαμε τους σπόρους μας.

 

Η χαρά των παιδιών ήταν απερίγραπτη όταν είδαν τα πρώτα φυτά να βγαίνουν.

 

 

 

 




 

Στον κήπο μας επίσης φύτρωσαν τα σπόρια μας με μεγάλη επιτυχία.

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όταν τα μαρουλάκια μας μεγάλωσαν αρκετά, αποφασίσαμε να μοιράσουμε στα παιδιά, για να τα γευτούν και οι γονείς τους.


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καιρός ήταν όμως να κάνουμε μια μεγάλη γιορτή και για μας.

Μαζέψαμε λοιπόν τα φρέσκα λαχανικά μας, τα κάναμε σαλάτα και τα γευτήκαμε όλοι μαζί στην ωραία μας αυλή.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Και τα θερινά μας φυτά τα πάνε πολύ καλά και έπεται συνέχεια.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν πενήντα (50) μαθητές του σχολείου μας.

Ήταν σε μεικτή ομάδα εικοσιτεσσάρων (24)  αγοριών και εικοσιέξι (26) κοριτσιών.

Υπεύθυνος καθηγητής ήταν ο κ. Πουρνάρας Ιωάννης  και εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν οι κ. Φράγκος Ιωάννης και Πούλιου Χρυσοστόμη.

....................................................................................................................................................................................................................

 Συνέχεια του προγράμματος

 

     Η συνέχεια του Σχολικού μας Λαχανόκηπου ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή. Εκτός των προγραμματισμένων καλλιεργειών μας προέκυψε μια ξαφνική γνωριμία. Τυχαία ήρθαμε σε επαφή  με τον κόσμο των μανιταριών. Ο κ. Κουτσοκέρας  Δημήτριος μας ενημέρωσε για την τελευταία του ασχολία που είναι η καλλιέργεια των μανιταριών. Μάλιστα μας προσέφερε και το υλικό για να ξεκινήσουμε και τον ευχαριστούμε πολύ για αυτό.

 

    Η αίθουσα,  που την προηγούμενη χρονιά χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη του σπορείου μας, έγινε ο χώρος καλλιέργειας των μανιταριών μας. Δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες υγρασίας και θερμοκρασίας και με το μεγάλο ζήλο που έδειξαν οι μαθητές μας , πετύχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα , όπως φαίνονται και στις φωτογραφίες που ακολουθούν.


 

    

  

postcategoryiconΚατηγορία: Δραστηριότητες
Περισσότερα Άρθρα...
  • ΣΗΜΑΝΣΗ - ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ ΔΕΛΕΡΙΩΝ-ΚΑΡΥΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ
  • ΑΛΚΟΟΛ
  • ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
  • ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Σελίδα 1 από 2

<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο