ΤΑ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΗΠΟΥ , ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.
Η φροντίδα των αρωματικών μας φυτών συνεχίστηκε και για το σχολικό έτος 2017-2018.
Για φέτος αποφασίσαμε να διακοσμήσουμε τον κήπο μας δημιουργώντας κάποιες ευχάριστες γωνιές με τα φυτά μας .Από κοντινά μας βουλκανιζατέρ συλλέξαμε αρκετά ελαστικά αυτοκινήτων και τα βάψαμε με ζωηρά και ευχάριστα χρώματα. Τα παιδιά με μεγάλη προθυμία βοήθησαν στη δράση αυτή.
Αφού στέγνωσαν τα χρώματα, τοποθετήσαμε σε τρεις διαφορετικούς χώρους τα βαμμένα ελαστικά και τα γεμίσαμε με χώμα και κοπριά. Την κατάλληλη εποχή φυτέψαμε τα αρωματικά μας φυτά όπως μέντα, θυμάρι, φασκόμηλο, βασιλικό και δυόσμο. Επίσης, φυτέψαμε τσάι στο χώρο που είχε ξεραθεί το παλιό.
Μέχρι στιγμής όλα μας τα φυτά είναι σε πολύ καλή κατάσταση και μεγαλώνουν.
Συλλέξαμε και πάλι την περσινή μας ρίγανη και την μοιράσαμε για χρήση στο μαγείρεμα. Όταν ωριμάσουν η μέντα , το τσάι και το φασκόμηλο θα τα μοιράσουμε επίσης, για να χρησιμοποιηθούν για παρασκευή αφεψημάτων.
Τονίσαμε για άλλη μια φορά την αξία των αρωματικών φυτών στη διατροφή και στην υγεία.
Θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε τα αρωματικά μας φυτά άσχετα με την υλοποίηση ή μη περιβαλλοντικών προγραμμάτων στο Σχολείο μας.
Φέτος είχαμε και μια ευγενική προσφορά από τον κ. Κατσαβό Γεώργιο. Μας προμήθευσε με δενδρύλλια ελιάς τα οποία φυτέψαμε στον κήπο μας και θα περιποιούμαστε τα επόμενα χρόνια. Τον ευχαριστούμε πολύ για αυτή του την κίνηση.
Ευελπιστούμε σε καλές σοδειές τα επόμενα χρόνια, ώστε να έχει το σχολείο μας ένα έξτρα εισόδημα, για να μπορεί να χρηματοδοτεί διάφορες δράσεις.
Ακολουθούν φωτογραφίες με τις φετινές μας δράσεις.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 18 άτομα από τα οποία 13 ήταν αγόρια και 5 ήταν κορίτσια.
Συντονιστής καθηγητής του προγράμματος ήταν ο κ. Πουρνάρας Ιωάννης και συμμετείχαν στο πρόγραμμα οι καθηγήτριες Ντάμπλια Χαρίκλεια και Πούλιου Χρυσοστόμη.
ΣΧ. ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ - ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΦΥΤΑ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ Μετά και την επιτυχημένη καλλιέργεια των μανιταριών, για τη νέα σχολική χρονιά α-
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΞΥΛΟΦΟΥΡΝΟΥ
« ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΞΥΛΟΦΟΥΡΝΟΥ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΓΗΣ
Είμαστε τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας του Γ/σίου Αργυροπουλίου. Στο Γ/σιο φοιτούν μαθητές των χωριών Αργυροπουλίου, Δελερίων και Ροδιάς.
Κριτήρια επιλογής.
1.Το ενδιαφέρον των μαθητών για τον παραδοσιακό τρόπο ζωής των κατοίκων της 2.Η ενημέρωση των νέων για τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας του παραδο- 3.Η ανάγκη ενημέρωσης για τον τρόπο κατασκευής, καθώς αρχίζουν να εκλείπουν
Δράσεις.
1.Ενημέρωση καθηγητών και μαθητών από παλιούς μαστόρους για τον τρόπο 2.Ενημέρωση από νοικοκυρές που χρησιμοποιούν παραδοσιακό ξυλόφουρνο 3.Εξεύρεση υλικών : παλαιών πυρότουβλων, πυρίμαχου χώματος (αργιλόχωμα). 4.Κατασκευή του φούρνου. 5.Λειτουργία.
Συμπεράσματα.
Επιλέχθηκε ο χώρος κατασκευής του φούρνου. Βρέθηκαν παραδοσιακά συμπαγή
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ Σχολικός ΛαχανόκηποςΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ
Όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα και τη συμμετοχή της ομάδας των καθηγητών στο επιμορφωτικό πρόγραμμα που διοργάνωσε το Κ.Π.Ε Κισσάβου-Ελασσόνας με θέμα <<Δημιουργώντας τον Σχολικό μας Κήπο>>. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ Βασικός σκοπός της λειτουργίας ενός σχολικού κήπου είναι να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά στην καλλιέργεια φυτικών ειδών με πρακτικό και βιωματικό τρόπο , σε ένα περιβάλλον σχολικού κήπου όπου τα ίδια θα έχουν τη χαρά της δημιουργίας και διαμόρφωσής του. Επιμέρους ενδεικτικοί στόχοι που επιδιώκουμε με τα παιδιά είναι οι παρακάτω:
Ένας βιολογικός λαχανόκηπος μέσα στο καθημερινό σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα πεδίο έμπρακτων καθημερινών διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο.
ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ
Το Σχολείο μας έχει μια τεράστια αυλή μεγάλο μέρος της οποίας είναι στρωμένο με τσιμέντο.Έχουμε όμως και αρκετό πράσινο. Στον ανθόκηπό μας έχουμε φυτέψει διάφορα πολυετή φυτά και δέντρα. Στο τέλος της αυλής μας υπάρχει μια μεγάλη λωρίδα γης που είναι εντελώς ανεκμετάλλευτη. Εκεί αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το σχολικό μας λαχανόκηπο.
Έπρεπε όμως πρώτα να γίνει η κατάλληλη προετοιμασία του εδάφους. Αποφασίσαμε να αφαιρέσουμε ένα επιφανειακό στρώμα εδάφους διότι ήταν γεμάτο πέτρες και μπάζα από την ανέγερση του σχολείου.
Με την αμέριστη συμπαράσταση και βοήθεια του Δήμου Τυρνάβου αφαιρέσαμε λοιπόν ένα στρώμα εδάφους και στη θέση του στρώσαμε το κατάλληλο χώμα(πιπιλιά).
Μεγάλη βοήθεια είχαμε από γονείς των μαθητών μας που με κέφι μας φρέζαραν το έδαφος και μας έφεραν και κοπριά για την λίπανσή του.
Τα παιδιά σε όλα αυτά τα στάδια βοηθούσαν με μεγάλη χαρά και ζήλο.
Δημιουργήσαμε τα παρτέρια και ήμασταν έτοιμοι για τη σπορά .
Διαλέξαμε, για αρχή ,να σπείρουμε σπανάκια , σέσκουλα , ρόκα και κρεμμυδάκια.
Συγχρόνως δημιουργήσαμε σπορεία με σέλινο , μαϊντανό και μαρουλάκια. Επειδή δεν είχαμε έτοιμο θερμοκήπιο εκμεταλλευτήκαμε μια άδεια και προσήλια αίθουσα με νότιο προσανατολισμό κι εκεί περιποιηθήκαμε τους σπόρους μας.
Η χαρά των παιδιών ήταν απερίγραπτη όταν είδαν τα πρώτα φυτά να βγαίνουν.
Στον κήπο μας επίσης φύτρωσαν τα σπόρια μας με μεγάλη επιτυχία.
Όταν τα μαρουλάκια μας μεγάλωσαν αρκετά, αποφασίσαμε να μοιράσουμε στα παιδιά, για να τα γευτούν και οι γονείς τους.
Καιρός ήταν όμως να κάνουμε μια μεγάλη γιορτή και για μας. Μαζέψαμε λοιπόν τα φρέσκα λαχανικά μας, τα κάναμε σαλάτα και τα γευτήκαμε όλοι μαζί στην ωραία μας αυλή.
Και τα θερινά μας φυτά τα πάνε πολύ καλά και έπεται συνέχεια.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν πενήντα (50) μαθητές του σχολείου μας. Ήταν σε μεικτή ομάδα εικοσιτεσσάρων (24) αγοριών και εικοσιέξι (26) κοριτσιών. Υπεύθυνος καθηγητής ήταν ο κ. Πουρνάρας Ιωάννης και εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν οι κ. Φράγκος Ιωάννης και Πούλιου Χρυσοστόμη. .................................................................................................................................................................................................................... Συνέχεια του προγράμματος
Η συνέχεια του Σχολικού μας Λαχανόκηπου ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή. Εκτός των προγραμματισμένων καλλιεργειών μας προέκυψε μια ξαφνική γνωριμία. Τυχαία ήρθαμε σε επαφή με τον κόσμο των μανιταριών. Ο κ. Κουτσοκέρας Δημήτριος μας ενημέρωσε για την τελευταία του ασχολία που είναι η καλλιέργεια των μανιταριών. Μάλιστα μας προσέφερε και το υλικό για να ξεκινήσουμε και τον ευχαριστούμε πολύ για αυτό.
Η αίθουσα, που την προηγούμενη χρονιά χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη του σπορείου μας, έγινε ο χώρος καλλιέργειας των μανιταριών μας. Δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες υγρασίας και θερμοκρασίας και με το μεγάλο ζήλο που έδειξαν οι μαθητές μας , πετύχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα , όπως φαίνονται και στις φωτογραφίες που ακολουθούν.
|